Nedsat kontingent som fuldtidsledig

Som fuldtidsledig kan du få nedsat kontingent til Danske Tandplejere. Det betyder, at du kun skal betale halvdelen af prisen på et ordinært kontingent. For at få halvt kontingent er der dog nogle tidsfrister, du skal overholde for, at du ikke går glip af muligheden.

Kontingent til Danske Tandplejere betales kvartalsvist. Du skal derfor senest en måned forud for det pågældende kvartal sende besked til Danske Tandplejere med dokumentation for, at du er blevet ledig eller fortsat er ledig.

Dokumentation for ledighed

Som dokumentation kan du benytte den ledighedserklæring, som du har oprettet på FTFa's hjemmeside under "Tast Selv" eller din udbetalingsmeddelelse.

Dokumentationen skal være aktuel

Dokumentation skal være aktuel og skal derfor ikke sendes over 2 uger før tidsfristen. Hvis Danske Tandplejere ikke modtager dokumentation rettidigt forud for et kvartal, vil du automatisk overgå til ordinært medlemsskab. Nedsat kontingent gives ikke med tilbagevirkende kraft.

Dokumentation for ledighed sendes til info@dansktp.dk

Eksempel:
Dokumentation for fx april kvartal kan sendes i tidsrummet 15. februar til og med 1. marts, ikke tidligere!

Skattefradrag på op til 6.000 kroner pr. år

Husk at du kan fradrage op til 6.000 kroner om året i fagforeningskontingent. Vi indberetter automatisk dit kontingent til SKAT i januar, så du får det fradrag, du har ret til.

Læs mere på SKAT’s hjemmeside